SINOPSIS

Kaedah 'ae' ialah inovasi jawi yang menggunakan beberapa kaedah dan formula untuk digunakan dalam mempelajari jawi di sampiing untuk menjayakan dan menyokong inovasi LASTKAD sebagai bahan yang mampu memberi kelainan dalam mempelajari jawi dengan bermain kad.


Monday, August 17, 2009

BELAJAR JAWI HANYA DALAM MASA 3 JAM

Tiada kaedah yang paling cepat belajar jawi di negara ini selain kaedah ae system ini. Ia bukan dicipta untuk mendapat keuntungan semata-mata tetapi atas dasar kajian terperinci terhadap ejaan jawi yang semakin rumit dan mengelirukan; bukan sahaja kepada pelajar-pelajar Islam di Malaysia tetapi guru-guru agama itu sendiri.

Bertitik tolak dari kajian itulah satu rumusan atau formula dibentuk yang diberi nama 'ae system'. Dalam era jawi yang semakin dilupakan...dan era jawi yang semakin kepupusan dikalangan pelajar melayu kita..ae system menjadi jalan penyelesaian yang paling tepat, bagi menjamin jawi terus kekal dan mengmebalikan tulisan jawi unggul dan digunakpakai bukan sahaja dikalangan umat Islam bahkan dikalangan bangsa India dan Cina seperti zaman penjajahan Inggeris dahulu.

Kaedah ini berlainan dengan kaedah biasa diajar di sekolah-sekolah dan kaedah ini tidak terdapat di mana-mana kedai atau gedung buku di mana sahaja. Kaedah ae System adalah kaedah di mana belajar dan mengajar jawi dengan menekankan 7 huruf utama daripada semua huruf hijaiyyah jawi yang ada. Pelajar tidak perlu mengenal semua huruf jawi dan tidak perlu menghafalnya sebaliknya dengan 7 huruf utama itu, para pelajar akan dapat menulis dan mengeja jawi dengan baik..

3 comments: