SINOPSIS

Kaedah 'ae' ialah inovasi jawi yang menggunakan beberapa kaedah dan formula untuk digunakan dalam mempelajari jawi di sampiing untuk menjayakan dan menyokong inovasi LASTKAD sebagai bahan yang mampu memberi kelainan dalam mempelajari jawi dengan bermain kad.


Thursday, October 21, 2010

AE BERSAMA ADIK-ADIK DI SK LANEH, LUBUK MERBAU, KUALA KANGSAR



Pada 19 Oktober 2010 yang lalu, AE telah dijemput oleh Guru Agama SK Laneh iaitu Ustaz Uzair bagi mengisi program Tahun 6 selepas UPSR. Pelajar yang terlibat ialah seramai 24 orang yang mana bakal naik ke sekolah menengah pada tahun hdapan.

Bermula agak perlahan namun kefahaman pelajar dalam memahami konsep dan prinsip ae system, telah menjadikan mereka lebih pantas untuk menulis dan membaca jawi. Walaubagaimana pun ada beberapa orang pelajar yang agak lambat menerima kaedah ae system namun telah ada perubahan dari zero jawi kepada menulis perkataan yang ringkas dan mudah.

Terima kasih kepada Ustaz Uzair, walaupun program itu untuk mengisi waktu untuk Tahun 6 namun pastinya dapat membantu mereka apabila telah naik ke sekolah menengah kelah. Syukran wal hamdulillah.

0 comments:

Post a Comment